Obsługa konta czytelniczego PRIMO
Zmiana haseł w związku z przejściem na nowy system
W związku ze zmianą systemu bibliotecznego nie przeniosły się hasła użytkowników. W nowym systemie bibliotecznym Alma trzeba będzie je ustalić na nowo. Jeśli miałaś/miałeś uzupełniony adres mailowy na swoim koncie, można to zrobić samodzielnie przez Primo, klikając Zaloguj, następnie Resetuj hasło i wpisując numer karty biblioteczne lub adres mailowy. Na podany email na koncie czytelnika pojawi się link resetujący hasło. Link jest ważny 24h.
- Jeśli adres mailowy przypisany jest do więcej niż jednego konta bibliotecznego, reset hasła można uzyskać tylko poprzez podanie numeru karty bibliotecznej, a nie adresu email.
- Jeśli nie miałaś/miałeś uzupełnionego adresu mailowego, w celu ustalenia nowego hasła prosimy o kontakt z biblioteką.
Jak zalogować się na swoje konto biblioteczne?
- wejdź na stronę katalogu bibliotecznego
- w prawym, górnym rogu strony znajduje się zaloguj się kierujące do okna logowania do konta bibliotecznego
- w miejscu LOGIN wpisz numer karty bibliotecznej (znajdziesz go pod kodem kreskowym na karcie)
- w miejscu HASŁO wpisz swoje hasło
- wybierz ZALOGUJ lub ENTER
Jak zmienić hasło do konta bibliotecznego?
- zaloguj się (patrz wyżej)
- w prawym górnym rogu przy nazwisku wybierz z menu rozwijanego KARTA BIBLIOTECZNA
- wybierz DANE OSOBOWE
- wybierz ZMIANA HASŁA
- postępuj zgodnie z instrukcją
- wybierz ZAPISZ ZMIANY
Co zrobić gdy zapomniałeś hasła?
- wybierz zaloguj się
- wybierz kliknij tutaj, aby zrestartować hasło
- należy wpisać numer karty czytelnika lub adres e-mail podany podczas rejestracji (wpisujemy tylko jeden z element)
- na adres email przyjdzie link do zmiany hasła
- klikamy w „zmień hasło”
- postępuj zgodnie z instrukcją
- logujemy się za pomocą nowego hasła
Jak przedłużyć termin zwrotu wypożyczonych zbiorów?
- zaloguj się (patrz wyżej)
- wybierz WYPOŻYCZENIA
- możesz wybrać opcję PROLONGUJ WSZYSTKIE. Prosimy sprawdzić czy przy wszystkich tytułach zmieniły się terminy zwrotów.
- możesz przydłużyć termin zwrotu wybranych pozycji, klikając PROLONGUJ przy danym tytule. Sprawdź, czy obok tytułu pojawi się nowy termin zwrotu.
UWAGA!
Zbiory, których termin oddania chcemy przedłużyć, nie mogą być przetrzymane, a konto nie może być obciążone żadnymi zaległościami finansowymi.
Samodzielne przedłużenie nie może zostać wykonane w dniu zwrotu.
Pozycje zamówione przez innych czytelników nie podlegają przedłużeniom. Przy takich egzemplarzach w Statusie wypożyczenia jest komunikat: „Zamówiono dla innego czytelnika” oraz pojawia się symbol kłódki i komunikat „Nie można prolongować”.
Jak złożyć zamówienie?
- zaloguj się (patrz wyżej)
- odszukaj interesującą Cię pozycję w katalogu
- wybierz lokalizację, w której chcesz złożyć zamówienie
- wybierz ZAMÓW
- wybierz Miejsce odbioru (gdzie odbierzemy egzemplarz)
- wybierz Wyślij zamówienie.
Jeśli zamówienie udało się zarejestrować, pojawi się komunikat:
Twoje zamówienie zostało pomyślnie złożone. Na swoim koncie możesz sprawdzić status zamówienia.
Stan realizacji zamówienia możesz śledzić:
- wybierając w panelu bocznym zakładkę MOJE ZAMÓWIENIA,
- wybierając zakładkę ZAMÓWIENIA w panelu górnym.
UWAGA!
Zamówienie można złożyć tylko na te pozycje, które są wypożyczone bądź zamówione przez innych czytelników
Dlaczego nie można złożyć zamówienia?
Jeśli pojawi się komunikat w Primo: „Zapisanie zamówienia nie powiodło się: Użytkownik ma aktywne wypożyczenie dla wybranej pozycji”, oznacza to, że nie można zamówić pozycji ponieważ czytelnik zamawiający ma ją już wypożyczoną.
Jeśli pojawi się komunikat w Primo: „Zapisanie zamówienia nie powiodło się: Użytkownik ma aktywne zamówienie dla wybranej pozycji”, oznacza to, że nie można zamówić pozycji, bo już jest zamówiona przez czytelnika.
Jak sprawdzić historię wypożyczeń?
- zaloguj się (patrz wyżej)
- wybierz WYPOŻYCZENIA
- wybierz rozwinięcie przy AKTYWNYCH WYPOŻYCZENIACH
- wybierz POPRZEDNIE WYPOŻYCZENIA (to jest historia Twoich wypożyczeń).
Co zrobić w przypadku blokady konta?
Blokada konta może być nałożona z wielu powodów. Uniemożliwia ona wypożyczanie, przedłużanie terminów zwrotu i składanie zamówień. W przypadku jej wystąpienia należy skontaktować się z biblioteką.
Jak sprawdzić wysokość kary naliczonej za nieterminowy zwrot wypożyczeń?
- zaloguj się (patrz wyżej)
- wybierz KARY I OPŁATY
- Przy każdej pozycji, która została oddana po terminie, widnieje naliczona za przetrzymanie kwota. Naliczone kary można regulować bezpośrednio w bibliotece. W przypadku kiedy zbiory nadal widnieją na koncie czytelnika jako nieoddane, należy zwrócić je do biblioteki i dopiero wówczas uregulować zaległości finansowe.
Co zrobić, kiedy limit przedłużeń został już wyczerpany lub termin zwrotu został przekroczony, a Ty dalej potrzebujesz bibliotecznych zbiorów?
W takiej sytuacji należy zwrócić zbiory do biblioteki i uregulować ewentualne zaległości finansowe, a jeśli nie będzie dalszych zamówień na dane pozycje, wypożyczyć je ponownie.